Trendyol, Deprem Bölgesine 1 Milyar TL Yardım Yaptı

6 Şubat’ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli iki büyük deprem, 10 ili kapsayan alanda büyük bir yıkıma yol açtı, 50 bini aşkın vatandaşımızın hayatını kaybetmesine yol açtı. Depremlerin ardından tüm Türkiye bölgeye yardım için seferber oldu.

Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından Trendyol, bugüne kadar yaptığı ve yapacağı yardımları paylaştı. Şirket, bölgeye yapılan desteklerin bir milyar TL’ye ulaştığını açıkladı. Afet bölgesi için uzun vadeli ve kalıcı destek hedeflendiği ifade edildi.

Trenyol’un bölgeye yardım planları:

Trendyol, Adana Aktarma Merkezi’nin açılışını erkene çektiğini paylaştı. 500 milyon TL yatırımla faaliyete geçirilen aktarma merkezi, bölgedeki en büyük aktarma merkezi oldu. Şirket, yakın bir tarihte Ankara’da daha yüksek kapasiteli bir aktarma merkezinin de devreye alınacağını açıkladı.

Trendol, ayrıca deprem bölgesindeki 35 bin satıcı ile 3 yılda 70 milyar TL’lik ticaret hacmine ulaşmayı hedeflediğini açıkladı. Bölgedeki satıcılara bu yıldan başlayarak Almanya ve Azerbaycan başta olmak üzere yurt dışı satışlarına başlamaları için destek vereceğini, tüm dünyada satış yapabilir hale gelmelerini hedeflediklerini paylaştı. Şirket, bunun için teknoloji, eğitim ve dil entegrasyonu başta olmak üzere her türlü desteği sunacağını vurguladı.

E-ticaret devi, bölgedeki üreticilerine sağladığı geliri bir önceki seneye göre 3 kat artırma hedefi de koydu. Toplam gelir hedefi 1 milyar TL olarak belirlendi. Üretim hacminin daha fazlasının bölgeye kaydırılması için, bölgedeki mevcut üreticilerin sipariş adetlerinin artırılacağı ifade edildi.

Trendyol’un deprem bölgesindeki faaliyetleri:

Trendyol, depremlerin ardından acil ihtiyaç listesini ilk 24 saat içinde satıcılarından tedarik ettiğini belirtti. Ayrıca çocuk uyku tulumu gibi Türkiye’de üretimi olmayan ihtiyaç malzemelerinin üretilmeye başladığını açıkladı. Türkiye’de ilk kez üretilen ürünlerin hızlıca bölgeye tedarik edildiği paylaşıldı. Yapılan ve yapılacak desteklerin tamamı şu şekilde listelendi:

  • Trendyol’un afet bölgesine şimdiye kadar verdiği destek 1 milyar TL’ye ulaştı.
  • Bölgenin en büyük aktarma merkezini yaklaşık 500 milyon TL’lik yatırımla planlanandan erken devreye aldı.
  • Bölgeye 3 yılda sağlayacağı ticaret hacmi 70 milyar TL’yi bulacak.
  • Bölgedeki 35 bin satıcısını bu yıldan başlayarak Almanya ve Azerbaycan başta olmak üzere tüm dünyada satış yapabilir hale getirmeyi hedefliyor. 
  • Kamu kurumlarından gelen acil ihtiyaç listesini ilk 24 saat içinde tedarik edildi. Barınma, ısınma, giyim, arama&kurtarma ve gıda malzemeleri önceliklendirilerek en çok ihtiyaç olan noktalara sevkiyatını sağlandı.
  • Trendyol kuryeleri ve taşıyıcı iş ortakları tüm ihtiyaç malzemelerinin ve sıcak yemeklerin afet bölgesindeki köylere kadar her yere ulaştırılmasını sağlandı.
  • Depremin ilk gününden bu yana yaklaşık 2,5 milyon kişiye sıcak yemek ve temel gıda desteği verildi.
  • Gönüllü olarak sahada olan Arda Türkmen, Fatih Tutak, Rafet İnce gibi önemli şeflerin de aralarında olduğu toplamda 30’u aşkın gönüllü seyyar mutfağa ve 65 restorana gıda malzemesi desteği verildi.
  • Antakya Narlıca’da 4.500 kişilik, Adıyaman’da 13.500 kişiye sıcak yemek servis ediliyor.
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı koordinasyonunda Kayseri, Adana ve Gaziantep’teki ana aktarma merkezlerinin yönetimini üstlendi. 
  • Türkiye Ulusal Risk Kalkanı Toplantısı’na çağrılan tek özel şirket olarak olası İstanbul depremi için ön hazırlıklara ilişkin görüşlerini aktardı.
  • Bölgedeki çalışanlarına 18 milyon TL, lojistik iş ortaklarına 19 milyon TL deprem yardımı yaptı.
  • Satıcılara destek olması için 50 e-ticaret danışmanını bölgede görevlendirdi. Şimdiye kadar bölgedeki satıcılara verdiği; 0 komisyon, vade süresi, reklam, özel eğitim ve danışmanlık programları destekleri 200 milyon TL’yi buldu.  
  • Afet bölgesindeki satıcıları tek çatı altında topladıkları “Siparişin Umut Olsun” programını bir günde hayata geçirdi. 
  • Ticaret Bakanlığı’nın başlattığı “Deprem Yardımlaşma Seferberliği” butiğini hayata geçirdi. AFAD’ın ilettiği acil ihtiyaç ürünlerinin yer aldığı butik aracılığıyla yapılan yardımları deprem bölgesine her herhangi bir ticari kazanç olmadan ulaştırdı. Butikteki satıcılardan komisyon almadı ve satıcılar da ürünlerini indirimli olarak satışa sundu.
  • STK’larla ortak olarak satışa çıkarılan dijital destek kartları ile STK’lara 200 milyon TL’nin üzerinde destek sağlandı.
  • Yurt dışından destek vermek isteyenler için earthquake.trendyol.com uygulamasını hayata geçirdi. Platform, yalnızca 48 saatte erişime açıldı.
  • İzmir depremi sonrasında Türk Eğitim Vakfı (TEV) işbirliğinde oluşturulan Kalpten Kalbe Burs Fonu’nun kapsamını genişletti. Kahramanmaraş depremlerinden etkilenen üniversite öğrencilerine eğitim hayatları boyunca burs desteği verecek.
  • TEV aracılığıyla depremzede üniversite öğrencilerine bilgisayar ulaştırmaya devam ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir